YouTube’dan yeni hamle: En etkili anları seçecek

YouTube, Peak Points Sistemiyle Reklam Stratejilerini Güçlendiriyor

Google’ın yapay zeka modeli Gemini’yi temel alan Peak Points (Zirve Noktaları) adlı yeni özellik, YouTube videolarında en popüler ve etkileşim alan anlarda reklam gösterimini sağlayacak.

YouTube, videonun izleyici etkileşiminin en yüksek olduğu anları tespit ederek markaların reklamlarını stratejik bir şekilde yerleştirmeyi hedefliyor. Bu sayede izlenme oranlarını ve etki gücünü artırmayı planlıyor.

Stratejik Anlarda Reklamlar

Çarşamba günü düzenlenen 20. yıl dönümü etkinliğinde tanıtılan Peak Points özelliği, YouTube’un reklam yerleşimini videonun dikkat çeken anlarından hemen sonra gerçekleştirecek.

Örneğin; romantik bir evlenme teklifi anında, damadın sorusunun ardından bir reklam yayınlanabilecek. Bu gibi ilgi çekici anlar, artık reklam stratejilerinde “zirve noktaları” olarak değerlendirilecek.

Gemini Analiziyle Doğru Noktalar

YouTube’un bu adımı, reklam potansiyelini maksimize etme çabalarının bir parçası olarak öne çıkıyor. Gemini modeli, izlenme oranlarının yanı sıra kullanıcı etkileşimine dayalı algoritmayla videoları analiz edecek.

Alphabet’in yapay zeka stratejisiyle de uyumlu olan bu adım, Google ve YouTube’un ana şirketi olan Alphabet’in büyük yatırımlar yaptığı yapay zeka alanında bir adım daha olduğunu gösteriyor.

2025’in ilk çeyreğinde YouTube’un reklam gelirlerinde %10’luk bir artış yaşanırken şirket, abonelik gelirleri hariç yaklaşık 8 milyar euro (346,7 milyar TL) gelir elde etti.

Related Posts

Android kullanıcıları dikkat! Telefonunuzdaki fotoğrafları hedef alıyor

Kaspersky araştırmacıları, iOS ve Android cihazları hedef alan yeni bir Truva atı virüsü olan SparkKitty’yi ortaya çıkardı. Android’de yayılımı daha hızlı olan zararlı yazılım, özellikle kripto para ve kumarla ilgili uygulamaların yanı sıra TikTok’un sahte bir sürümü üzerinden yayılıyor ve telefonların galerilerindeki görüntüleri hedef alıyor.

Xiaomi 16 serisi bomba gibi geliyor

Xiaomi’nin heyecanla beklenen amiral gemisi 16 serisi, teknoloji kulislerinde şimdiden büyük yankı uyandırıyor. Çinli şirketin bu yılın sonlarına doğru tanıtmayı planladığı seri, yeni bir premium modelle ve Mi 11 Ultra’dan tanıdık bir özellikle …

Adobe’dan iPhone’a özel kamera uygulaması: Project Indigo

Adobe, iPhone kullanıcılarına yepyeni bir fotoğraf deneyimi sunmak için “Project Indigo” adlı uygulamasını tanıttı. Üstelik bu uygulamanın arkasında, Google’ın Pixel telefonlarındaki etkileyici kamera teknolojisine katkıda bulunan ünlü isim Marc Levoy var.

Bağırsak hastalıklarında akıllı saat devrimi

Kronik iltihaplı bağırsak hastalıkları, başta Crohn hastalığı ve ülseratif kolit olmak üzere, milyonlarca insanı etkileyen ve ani krizlerle seyredebilecek ciddi rahatsızlıklardır. Hastalar, beklenmedik ataklar nedeniyle günlük yaşamlarında büyük …

GPT-5 ne zaman çıkıyor?

OpenAI’ın CEO’su Sam Altman, ChatGPT’si için GPT-5’in ne zaman çıkacağını açıkladı.

Garmin Venu X1, akıllı saat piyasasını sarsmaya geliyor

Garmin, spor ve sağlık odaklı yeni akıllı saati Venu X1’i tanıttı. Cihaz, yalnızca 8 milimetre kalınlığı ve 34 gramlık hafifliğiyle sınıfının en ince ve zarif modellerinden biri. 2 inçlik AMOLED ekranıyla gelen saatin kasası fiber takviyeli …