YouTube’dan yeni hamle: En etkili anları seçecek

YouTube, Peak Points Sistemiyle Reklam Stratejilerini Güçlendiriyor

Google’ın yapay zeka modeli Gemini’yi temel alan Peak Points (Zirve Noktaları) adlı yeni özellik, YouTube videolarında en popüler ve etkileşim alan anlarda reklam gösterimini sağlayacak.

YouTube, videonun izleyici etkileşiminin en yüksek olduğu anları tespit ederek markaların reklamlarını stratejik bir şekilde yerleştirmeyi hedefliyor. Bu sayede izlenme oranlarını ve etki gücünü artırmayı planlıyor.

Stratejik Anlarda Reklamlar

Çarşamba günü düzenlenen 20. yıl dönümü etkinliğinde tanıtılan Peak Points özelliği, YouTube’un reklam yerleşimini videonun dikkat çeken anlarından hemen sonra gerçekleştirecek.

Örneğin; romantik bir evlenme teklifi anında, damadın sorusunun ardından bir reklam yayınlanabilecek. Bu gibi ilgi çekici anlar, artık reklam stratejilerinde “zirve noktaları” olarak değerlendirilecek.

Gemini Analiziyle Doğru Noktalar

YouTube’un bu adımı, reklam potansiyelini maksimize etme çabalarının bir parçası olarak öne çıkıyor. Gemini modeli, izlenme oranlarının yanı sıra kullanıcı etkileşimine dayalı algoritmayla videoları analiz edecek.

Alphabet’in yapay zeka stratejisiyle de uyumlu olan bu adım, Google ve YouTube’un ana şirketi olan Alphabet’in büyük yatırımlar yaptığı yapay zeka alanında bir adım daha olduğunu gösteriyor.

2025’in ilk çeyreğinde YouTube’un reklam gelirlerinde %10’luk bir artış yaşanırken şirket, abonelik gelirleri hariç yaklaşık 8 milyar euro (346,7 milyar TL) gelir elde etti.

Related Posts

Garmin Venu X1, akıllı saat piyasasını sarsmaya geliyor

Garmin, spor ve sağlık odaklı yeni akıllı saati Venu X1’i tanıttı. Cihaz, yalnızca 8 milimetre kalınlığı ve 34 gramlık hafifliğiyle sınıfının en ince ve zarif modellerinden biri. 2 inçlik AMOLED ekranıyla gelen saatin kasası fiber takviyeli …

OPPO Find X9 serisinde radikal değişiklik

Güvenilir kaynak Digital Chat Station’dan alınan bilgilere göre, Find X9, X9 Plus ve X9 Pro modelleri, önceki nesillerdeki hafif kavisli mikro dört kavisli ekranlardan vazgeçiyor. Bunun yerine, 1.5K çözünürlüğe sahip, yuvarlak köşeli ve LIPO …

Hobi olarak yapsanız bile yeterli! Bunama riskini yüzde 40 azaltıyor

Yeni bir araştırmaya göre, orta yaşlarda düzenli olarak bisiklet süren kişilerin, özellikle genç yaşta ortaya çıkan bunama riskini önemli ölçüde azalttığı belirlendi.

Vivo’dan ezber bozan hareket: Gözler Apple’a döndü

Akıllı telefon ve giyilebilir teknoloji pazarında uzun süredir devam eden ekosistem kilitlenmesi, Vivo’nun bu cesur adımıyla kırılabilir mi sorusunu akıllara getirdi. Teknoloji dünyasının önde gelen isimlerinden David Nield’in de dikkat çektiği bu …

WhatsApp’tan çok konuşulacak 2 yeni özellik

WhatsApp, kullanıcı deneyimini dönüştürecek iki yeni özellikle geliyor. Sohbet Medya Merkezi sayesinde tüm görseller, belgeler ve bağlantılar tek merkezde toplanacak. Öte yandan, telefon numarası paylaşmadan kullanıcı adıyla iletişim kurma dönemi de başlıyor.

BYD’nin satışlarında artış hızı en fazla olan ülke Türkiye

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, markaya olan ilginin dünya genelinde artarak devam ettiğini belirterek, “Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki Türkiye’deki ilgi ve büyüme hızı Avrupa ortalamasının oldukça üzerinde. Türkiye, BYD’nin Avrupa’daki büyümesine ciddi katkı sağlayan, stratejik önemdeki pazarlardan biri haline geldi.” dedi.