Yeni araştırma: Tercih ettiğiniz pizza karakterinizi gösteriyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor. Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Chip’in aktardığına göre Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi. Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar’ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

ZEYTİNLİ TERCİH EDENLER DE FARKLI

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine’ sahip olabiliyorlar.

“Marmite Kişilik” nedir? Bu kavram ismini, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürününden alıyor. Bu ürünün reklam sloganı da “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edilemez buluyor. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

Yeni Alexa distopyaya dönüştü: “Çok reklam, az mahremiyet”

Amazon’un “Alexa+” adıyla güncellediği dijital asistanı eleştirilerin hedefi oldu.

Trump süpersonik uçuş yasağını kaldırdı: Havacılıkta yeni dönem mi?

Trump, kara üzerindeki süpersonik uçuş yasağını kaldırdı. Ancak gürültü, maliyet ve ticari uygulanabilirlik gibi zorluklar, bu kararın havacılıkta devrim yaratmasını engelleyebilir.

Kafanıza göktaşı düşmesi mi, bir filin saldırısı mı? Hangisinin ihtimali daha yüksek?

Yeni bir araştırma, büyük bir göktaşının Dünya’ya çarpma olasılığının, insan ömrü içinde yıldırım çarpmasından biraz daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Ama durun, dahası da var…

Telif krizinin gölgesinde ‘Tek Tıkla Hikaye’ özelliği piyasaya sürüldü

Teknoloji dünyasında yapay zekanın hızla yaygınlaşması, içerik üretiminde çığır açan yeni araçları beraberinde getiriyor. Bu alandaki son yenilik, eski Google çalışanları tarafından kurulan OpenArt girişiminin tanıttığı “Tek Tıkla Hikaye” özelliği …

Sağlıkta kuantum sıçraması! Bilim dünyası dönüşüyor

Kuantum bilgisayarları, sağlık sektöründe çığır açan yeniliklerle bilim dünyasını yeniden şekillendirdi. Klasik bilgisayarların çözmekte zorlandığı karmaşık problemleri ışık hızında çözebilen bu teknoloji, genetik analizlerden ilaç geliştirmeye …

WhatsApp’tan ilk mesajı atmaya çekinenlere ilaç gibi gelecek özellik

WhatsApp, Android kullanıcılarına yönelik yeni bir güncelleme yayınladı. Google Play Beta Programı üzerinden duyurulan 2.25.21.24 sürüm numarasına sahip bu güncelleme, bazı beta test kullanıcıları için heyecan verici bir yenilik sunuyor.