Yeni Alexa distopyaya dönüştü: “Çok reklam, az mahremiyet”

Yapay zeka çağında neredeyse her ürün baştan tasarlanıyor.

Spor uygulamalarından Adobe Photoshop gibi yaratıcı yazılımlara, Google gibi arama motorlarına kadar pek çok platform, üretken yapay zeka entegrasyonuyla yenilendi. Şimdi sıra Amazon’un dijital asistanı Alexa’ya geldi.

11 yıldır kullanımda olan Alexa, “Alexa+” adıyla güncellendi. Yeni versiyon, Alexa’nın veri toplama alışkanlıklarını üretken yapay zeka ile birleştiriyor.

Ancak uzmanlara göre bu yenilik, kullanıcı deneyiminden çok Amazon’un satış stratejisine hizmet ediyor.

“TEKLİF YAĞMURU”

New York Times’ın Hard Fork podcast’inde konuşan gazeteciler Kevin Roose ve Casey Newton, Alexa+ ile yaşadıkları deneyimi paylaştı.

Newton, yeni nesil Echo Show 5 cihazını kullanarak Alexa+’a anında eriştiğini, ancak cihazın sürekli alışveriş önerileri sunduğunu anlattı:

“Dakikada birkaç saniye güzel sanat eserleri gösteriyor, ardından ‘Aspirin ister misin? Kağıt havlu alır mısın?’ gibi sorular soruyordu. 90 dolar verip sürekli dönen bir reklam panosu satın almışım gibi hissettim.”

REKLAMLAR ARTTI

Alexa+’ın daha doğal ses sentezi ve Uber gibi uygulamalarla daha uyumlu çalışması olumlu bulundu.

Ancak internet tarama, alarm kurma ve haber özeti gibi eskiden sorunsuz çalışan işlevlerde sorunlar yaşandığı belirtildi.

Kullanıcılara önerilen “yeni özellikler” ise çoğu zaman reklam çıktı.

Newton, Z kuşağının müzik trendlerini sormak istediğinde Alexa’nın doğrudan Amazon Music aboneliği satmaya çalıştığını söyledi.

MAHREMİYET ENDİŞELERİ

Mart ayında yapılan bir değişiklik nedeniyle Alexa+ artık “Ses Kayıtlarını Gönderme” seçeneğini dikkate almayacak. Bu, Amazon’un kullanıcıların ses verilerini süresiz olarak saklayabileceği anlamına geliyor.

Teknoloji yazarları, Alexa+’ın ardındaki yapay zekanın tam olarak nasıl çalıştığının açıklanmadığını, muhtemelen Amazon’un kendi modelleri ile Claude’un birleşiminden oluştuğunu belirtiyor.

Ancak sistemin tam anlamıyla hazır olmadan piyasaya sürüldüğü düşünülüyor. Asistan bu yüzden kullanıcıları yoğun bir reklam bombardımanına maruz bırakıyor olabilir.

Newton, “Echo ailesi, sadece Amazon’un sitesine para göndermeniz için bir pencere haline gelmiş. Bu cihazlar bana göre değil.”

Related Posts

Yeni araştırma: Tercih ettiğiniz pizza karakterinizi gösteriyor

Yeni bir araştırma, yediğiniz pizzanın karakteriniz hakkında önemli ipuçları verdiğini söylüyor. Bu yüzden restoranda ne sipariş ettiğinize dikkat etmenizde yarar var.

Trump süpersonik uçuş yasağını kaldırdı: Havacılıkta yeni dönem mi?

Trump, kara üzerindeki süpersonik uçuş yasağını kaldırdı. Ancak gürültü, maliyet ve ticari uygulanabilirlik gibi zorluklar, bu kararın havacılıkta devrim yaratmasını engelleyebilir.

Kafanıza göktaşı düşmesi mi, bir filin saldırısı mı? Hangisinin ihtimali daha yüksek?

Yeni bir araştırma, büyük bir göktaşının Dünya’ya çarpma olasılığının, insan ömrü içinde yıldırım çarpmasından biraz daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Ama durun, dahası da var…

Telif krizinin gölgesinde ‘Tek Tıkla Hikaye’ özelliği piyasaya sürüldü

Teknoloji dünyasında yapay zekanın hızla yaygınlaşması, içerik üretiminde çığır açan yeni araçları beraberinde getiriyor. Bu alandaki son yenilik, eski Google çalışanları tarafından kurulan OpenArt girişiminin tanıttığı “Tek Tıkla Hikaye” özelliği …

Sağlıkta kuantum sıçraması! Bilim dünyası dönüşüyor

Kuantum bilgisayarları, sağlık sektöründe çığır açan yeniliklerle bilim dünyasını yeniden şekillendirdi. Klasik bilgisayarların çözmekte zorlandığı karmaşık problemleri ışık hızında çözebilen bu teknoloji, genetik analizlerden ilaç geliştirmeye …

WhatsApp’tan ilk mesajı atmaya çekinenlere ilaç gibi gelecek özellik

WhatsApp, Android kullanıcılarına yönelik yeni bir güncelleme yayınladı. Google Play Beta Programı üzerinden duyurulan 2.25.21.24 sürüm numarasına sahip bu güncelleme, bazı beta test kullanıcıları için heyecan verici bir yenilik sunuyor.