Hangi şirketler batacak: Kurtulmanın tek yolu var

Domino’s Pizza Eurasia Group CEO’su: Tüketici Fiyat Odaklı Davranıyor

Domino’s Pizza Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, enflasyonun baskısı altındaki yeme-içme sektöründe tüketicinin artık fiyat odaklı davrandığını belirtti. Saranga, şirketlerin düşük kâr marjıyla yüksek hacme yönelmek zorunda kalacağını söyledi ve “Kaliteyi uygun fiyata sunamayan işletmelerin bu dönemde ayakta kalması mümkün değil” dedi.

Domino’s Pizza Pazarı Değişiyor

Türkiye’de 550 milyar TL’yi aşan yeme-içme sektöründe pizza pazarı, artan maliyetler ve tüketici tercihlerinin değişmesiyle yeniden şekilleniyor. Domino’s CEO’su Saranga, pizza ve tavuğun uygun fiyatlı alternatif olarak öne çıktığını belirterek, bu kategorilerin son dönemde daha hızlı büyüdüğünü ifade etti.

Domino’s İş Modeli Başarılı

Türkiye’de 75 mağazası dışında tamamı franchise olan yapıyla büyüyen Domino’s’ta işletmecilerin yüzde 60’ının restoran müdürü, kurye veya mutfak personeli kökenli olduğunu vurgulayan Saranga, “Restoran işine giren 100 şirketten sadece 15’i ayakta kalırken, bizim oranımız yüzde 95” açıklamasında bulundu.

Dijitalleşme Fiyatları Görünür Hale Getiriyor

Saranga, dijitalleşmenin fiyatları daha görünür hale getirdiğini ve enflasyonun etkisiyle rekabetin daha da sertleştiğini belirtti. Markanın şu an haftada 750 bin ile 1 milyon arasında pizza sattığını ve hacim bazında pazarda yüzde 50-52 paya sahip olduğunu söyledi.

Domino’s Yeni Şubeler Açacak

Türkiye genelinde 12 bine yakın kişiye istihdam sağlayan Domino’s, 5 bin 300 kişilik kurye kadrosuyla dikkat çekiyor. Şirket, 2025 sonuna kadar 50 yeni şube açmayı ve en az 750 kişiye daha istihdam sağlamayı hedefliyor. Her yeni şube için belirlenen franchise bedeli ise 150 bin dolar olarak açıklandı.

Enflasyon Firmaları Zorluyor

Enerji maliyetlerinden kiralara kadar her giderin son üç yılda yüzde 70-80 oranında arttığını belirten Saranga, firmaların maruz kaldığı reel enflasyonun resmi açıklamalardan daha yüksek olduğunu vurguladı. Domino’s ve franchise’ların bu süreci iyi yönettiğini belirten Saranga, “Stoklama avantajlarımızı müşteriye yansıtarak büyümeyi sürdürdük” dedi.

Domino’s Maliyetleri Kontrol Ediyor

Enflasyonda düşüş gözlemlediklerini belirten Saranga, bu sayede fiyat değişikliklerinin azaldığını söyledi. “Müşteri daha hassas olduğu için maliyet düşürücü önlemler çok daha önemli hale geldi” diyerek, işletmelerin sürdürülebilirliği için harcamalarda titizlik gerektiğini vurguladı.

Related Posts

Belirsizlik artınca dolar 40 lira üzerine çıktı!

CHP’li belediyelere operasyonların artması ve CHP Genel Başkanı Özgür Özel’e yönelik dava açılmasıyla birlikte döviz kuru da yükselişe geçti. Dolar güne 40 liradan başlarken euro 47 lira üzerinde seyrediyor.

30 büyükşehirde yayıncılık altyapısı güçlenecek! Anten ormanları tarih olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çamlıca ve Çanakkale kuleleri modelinin Türkiye genelinde yaygınlaştırılması amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında 30 büyükşehirde yayıncılık altyapısını güçlendirecek yeni kule projelerini hayata geçireceklerini söyledi.

Son 12 yıldır böylesi görülmedi: İflas eden edene

Dünya krizde… Kapitalizmin son yıllarda girdiği kriz her alanda kendini gösteriyor. Dünya ekonomisinde de şirket iflasları pandemi sonrası dönemde ciddi artış gösterdi. 47 ülkeyi kapsayan Dun & Bradstreet 2024 Küresel İflas Raporu, küresel iflas …

‘Savunma sanayi ihracatında ilk 10 ülke arasına girmeyi öngörüyoruz’

Savunma sanayiinde atılan her adım, sadece teknoloji değil; aynı zamanda diplomasi, güç ve prestij inşa ediyor… Türkiye, yüksek teknolojili sistemleriyle dünyada nasıl fark yaratıyor? İşte detaylar…

Baykar Piaggio Aerospace’in üst yöneticisi İtalyan Tomassini oldu

Türkiye’nin önde gelen havacılık firması Baykar’ın kısa süre önce resmen bünyesine kattığı Piaggio Aerospace’te halihazırda operasyon direktörü olarak görev yapan İtalyan Giovanni Tomassini’nin üst yönetici (CEO) olarak atandığı bildirildi.

Vatandaşın döviz mevduatı yükseldi

Vatandaşın döviz mevduatı yükseldi