Dijital pazarlamada canlı yayında alışveriş trendi

İSTANBUL’DA DİJİTAL PAZARLAMA SEKTÖRÜNDE SON DURUM

İstanbul (İGFA) – Dijital pazarlama stratejileri, markaların vazgeçilmezi olarak yüksek yatırım getirisi sağlayarak doğrudan hedef kitleye ulaşma imkânı sunuyor. Özellikle 2024 yılının son çeyreğinde reklam ve e-ticaret harcamalarında önemli artışlar yaşandı.

Türkiye e-ticaret pazarında Kasım ayında gerçekleşen satışlar, yüzde 100’lük bir ciro artışı sağladı. Dijital pazarlama sektöründen Yasin Kaplan, adetsel satışlarda yaşanan düşüşün enflasyonist ortamın etkisiyle dengelenme sürecine işaret etti.

İndirim oranlarının yükselmesiyle ayakkabı, gömlek, mont, ceket ve elektrikli süpürge gibi ürünler, en çok tercih edilen kategoriler arasında yer aldı.

Ayrıca, internete bağlı akıllı ev aletlerinin satışlarında da belirgin bir artış gözlendi. Türkiye’de 500 milyar TL’lik bir pazar hacmine ulaşılırken, sektörün yıl sonu beklentisi ise 2.4 trilyon TL seviyesinde.

“CANLI YAYINDA ALIŞVERİŞ TRENDİ YÜKSELİYOR”

Yasin Kaplan, reklam teknolojilerinde yapay zekanın önemli bir trend olduğunu belirtirken, TikTok’un genç hedef kitlelere ulaşmada etkin bir araç haline geldiğini vurguladı.

Canlı yayın alışverişlerinin hem TikTok hem de YouTube üzerinden yaygınlaşması, tüketici alışkanlıklarını dönüştürüyor. Google, Meta ve Yandex gibi platformlar da reklam teknolojilerinde güçlü bir konumda.

2025 yılında yapay zeka destekli reklamcılık ve yenilikçi platformların sektörde yeni başarı hikayeleri yaratmaya devam edeceği öngörülüyor.

Related Posts

Trump süpersonik uçuş yasağını kaldırdı: Havacılıkta yeni dönem mi?

Trump, kara üzerindeki süpersonik uçuş yasağını kaldırdı. Ancak gürültü, maliyet ve ticari uygulanabilirlik gibi zorluklar, bu kararın havacılıkta devrim yaratmasını engelleyebilir.

Kafanıza göktaşı düşmesi mi, bir filin saldırısı mı? Hangisinin ihtimali daha yüksek?

Yeni bir araştırma, büyük bir göktaşının Dünya’ya çarpma olasılığının, insan ömrü içinde yıldırım çarpmasından biraz daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Ama durun, dahası da var…

Telif krizinin gölgesinde ‘Tek Tıkla Hikaye’ özelliği piyasaya sürüldü

Teknoloji dünyasında yapay zekanın hızla yaygınlaşması, içerik üretiminde çığır açan yeni araçları beraberinde getiriyor. Bu alandaki son yenilik, eski Google çalışanları tarafından kurulan OpenArt girişiminin tanıttığı “Tek Tıkla Hikaye” özelliği …

Sağlıkta kuantum sıçraması! Bilim dünyası dönüşüyor

Kuantum bilgisayarları, sağlık sektöründe çığır açan yeniliklerle bilim dünyasını yeniden şekillendirdi. Klasik bilgisayarların çözmekte zorlandığı karmaşık problemleri ışık hızında çözebilen bu teknoloji, genetik analizlerden ilaç geliştirmeye …

WhatsApp’tan ilk mesajı atmaya çekinenlere ilaç gibi gelecek özellik

WhatsApp, Android kullanıcılarına yönelik yeni bir güncelleme yayınladı. Google Play Beta Programı üzerinden duyurulan 2.25.21.24 sürüm numarasına sahip bu güncelleme, bazı beta test kullanıcıları için heyecan verici bir yenilik sunuyor.

Google’ın yapay zekası, insanlarla aynı kurallarda yarıştı ve kazandı

Google DeepMind’ın yapay zeka modeli Gemini Deep Think, Uluslararası Matematik Olimpiyatları’nda (IMO) altın madalya kazandı. Peki bu başarı nasıl mümkün oldu?