BYD’nin satışlarında artış hızı en fazla olan ülke Türkiye

“`html

BYD Türkiye Genel Müdürü Ergun’dan Önemli Açıklamalar

Ergun, yeni modellere dair bilgi paylaşmak ve sektörel değerlendirmelerde bulunmak amacıyla gazetecilerle bir araya geldi. Bu toplantıda, Türkiye otomotiv pazarının mevcut durumu hakkında görüşlerini aktardı.

Türkiye’nin otomotiv endüstrisinin performansını ele alan Ergun, geçtiğimiz ay satılan 105 bin 352 araçla, tarihinin en yüksek nisan ayı satış rakamına ulaşıldığını belirtti.

Ergun, “Toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık %40 büyüme kaydetti. İlk dört ay sonunda toplam satış 381 bin 636 adede ulaştı. Türkiye’deki otomotiv pazarının 1 milyonun altına inmesi oldukça zor görünüyor. Ancak yılın ikinci yarısında bu büyüme hızının devam edeceğini beklemek mümkün değil. ÖTV matrahlarındaki üst dilim değişiklikleri, sıkılaşan kredi politikaları ve krediye erişimdeki zorlanmalar nedeniyle, pazarda sınırlı bir artış öngörülüyor.” diyerek endişelerini dile getirdi.

Pazar büyümesinin önemli sebeplerinden birinin elektrikli araçlara olan yoğun ilgi olduğunu ifade eden Ergun, Türk tüketicisinin teknolojiye hızla uyum sağladığını ve gelişmiş teknolojili araçlara yöneldiğini vurguladı.

Ergun, elektrikli araç geçiş sürecinin çarpıcı bir hızda geliştiğini belirterek şöyle devam etti:

“Şarj edilebilir hibrit araçlara olan talep de giderek artıyor. Geçen yıl elektrikli araçların binek otomobil pazarındaki payı %10 seviyesindeydi. Avrupa’da bu oran %15 civarında iken, Türkiye’de nisan itibarıyla %15’i geçti. Şarj edilebilir hibritlerin payı ise %7,5’ten fazla. Artık dünya genelinde ‘yeni enerjili araç’ (NEV) olarak adlandırılan bir segment mevcut ve Türkiye’de bu segmentte %23’lük bir paya ulaşmış bulunuyor. Yani, satılan her dört araçtan biri neredeyse yeni enerjili araç olarak kaydediliyor.”

– “BYD’nin Şarj Edilebilir Hibrit Araçlarındaki Liderliği”

BYD Türkiye Genel Müdürü Ergun, markalarının elektrikli mobilite alanında Türkiye’nin dönüşümüne katkı sağladığını dile getirerek, şunları ifade etti:

“Gelecek dönemde şarj edilebilir hibrit araçların büyümesi hız kesmeden devam edecek. Türkiye’de bu alanda BYD, öncülük ediyor. Şarj edilebilir hibrit modelleri uygun fiyatlarla sunarak pazarın büyümesine büyük katkı sağladık. Bugün Türkiye’de satılan her iki şarj edilebilir hibrit araçtan birinin BYD logolu olduğunu belirtmek isterim. Aynı durum, dünyanın önde gelen elektrikli araç pazarı olan Çin’de de geçerli.”

Elektrikli araçlara geçiş sürecinin sürekli bir gelişim süreci olduğunu hatırlatan Ergun, şarj edilebilir hibritlerin bu geçişte en etkili alternatif olduğunu ifade etti.

Ergun, “Bu trendin geri dönüşü mümkün değil. Kesinlikle ‘gelecek elektrikli araçlarda’ diyebiliriz. Rakip markaların pazara girişiyle, şarj edilebilir hibritlerin pazar üzerindeki etkisi artacak. Yılsonu itibarıyla bu pazarın %9-10 seviyelerine ulaşabileceğini öngörüyoruz.” şeklinde konuştu.

– “2025 Yılı İçin İddialı Hedefler”

Ergun, BYD’nin Türkiye’deki başarısını vurgu yaparak, yılın ilk dört ayında 13.608 araç satıldığını ve 2025 yılı itibarıyla Türkiye’deki en hızlı büyüyen otomobil markası olduklarını söyledi.

Markanın nisan ayında 5.397 araç satışıyla %6,3’lük tarihsel bir pazar payına ulaştığını aktaran Ergun, şu değerlendirmede bulundu:

“Bu sonuç, Türkiye’ye girdiğimiz günden beri ulaştığımız en yüksek pazar payı. İlk 10’a girdikten sonra şu an 7. sıradayız. Bu dört aylık sonuç, öngörülerimizle oldukça paralel ilerliyor. 50 bin adet yıllık satış hedefimiz bulunmakta. Bu hedefimiz, lojistik ve piyasa koşullarına bağlı olarak ilerleyecek. Gelen araçların tamamı satılmakta. Nisan ayında gemimizdeki araçların büyük bir kısmı bize aitti ve hepsi satışa sunuldu. Planlamada bir problem yaşanmadığı takdirde, yılı 50 bin araç satışıyla kapatmayı hedefliyoruz.”

Ergun, binek otomobiller arasında, SEAL U’nun, elektrikli ve şarj edilebilir hibrit versiyonlarıyla nisan ayının en çok satan modeli olduğunu belirtti.

BYD’nin elektrikli otomobil pazarındaki ikinci marka konumuna geldiğini aktaran Ergun, bu talebe karşın bayi organizasyonlarının hızla büyüdüğünü ve 29 şehirde 37 bayiye sahip olduklarını belirtti.

Ergun, BYD’nin “ulaşılabilir premium” anlayışının piyasa için önemli bir farklılık yarattığını vurgulayarak, şöyle devam etti:

“Geniş ürün yelpazesi ile her türlü tüketici profilini hedefliyoruz. Teknolojik olarak en son sistemleri sunuyoruz. Şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçları bir arada sunarak kullanıcılarımızın yenilikçi özelliklere ulaşmasını sağlıyoruz. Bu yenilikçi teknolojileri makul fiyatlarla sunmak, güçlü bir etki yaratıyor. Müşteri odaklı yaklaşımımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Alınan geri bildirimler oldukça olumlu. Kullanıcılarımız BYD markasına güveniyor ve hoşlanıyor.”

– “Yüksek Büyüme Hızı ve İlgi”

Ergun, BYD Türkiye olarak ürün yelpazesini genişletmeye devam edeceklerini ve yıl sonuna kadar elektrikli SUV modeli SEALION 7 ile elektrikli B-SUV modeli ATTO 2’yi Türkiye pazarına sunmayı planladıklarını ifade etti.

Dünya genelinde artan BYD ilgisinin Türkiye’deki hıza da yansıdığını belirten Ergun, Türkiye’nin Avrupa’daki en hızlı büyüyen pazar olarak öne çıktığını vurguladı. Ergun, şunları söyledi:

“Türkiye’deki ilgi ve büyüme hızı Avrupa ortalamasının çok üzerinde. Bunun temel nedeni, Türk tüketicisinin yeni teknolojilere hızlı adaptasyon yeteneği. Türkiye, BYD’nin Avrupa’daki büyümesine önemli katkılar sağlayan stratejik bir pazar haline geldi. Talebin yüksek olması dolayısıyla, BYD olarak yüksek hacimli sevkiyatlar gerçekleştirdik. Geçmiş dönemde gelen gemideki araçların büyük bir kısmı Türkiye’ye aitti. Bu durum, pazarın güçlü bir talep sergilediğini göstermektedir. Her ay aynı gemi gelmese de ay boyunca gelen 3-4 gemi ile araç tedarik süreci devam ediyor.”

“`

Related Posts

Çinli araştırmacılar bir kez daha sınırları zorladı! İnsan gözünden bile daha hızlı

Çinli araştırmacılar, insan gözünden daha hızlı bir şekilde ışığa adapte olabilen biyonik sensör geliştirmeyi başardı.

Bu genç gezegen kendi sonunu hazırlıyor

Ev sahibi yıldızı HIP 67522’nin etrafında yalnızca 7 günde dönen bu Jüpiter büyüklüğündeki gezegenin, önümüzdeki 100 milyon yıl içinde Neptün boyutlarına kadar küçülmesi bekleniyor. Bunun sebebi ise ne bir kara delik, ne de dış bir tehlike… Asıl sorun, gezegenin yıldızına “fazla bağlı” olması.

Android kullanıcıları dikkat! Telefonunuzdaki fotoğrafları hedef alıyor

Kaspersky araştırmacıları, iOS ve Android cihazları hedef alan yeni bir Truva atı virüsü olan SparkKitty’yi ortaya çıkardı. Android’de yayılımı daha hızlı olan zararlı yazılım, özellikle kripto para ve kumarla ilgili uygulamaların yanı sıra TikTok’un sahte bir sürümü üzerinden yayılıyor ve telefonların galerilerindeki görüntüleri hedef alıyor.

Xiaomi 16 serisi bomba gibi geliyor

Xiaomi’nin heyecanla beklenen amiral gemisi 16 serisi, teknoloji kulislerinde şimdiden büyük yankı uyandırıyor. Çinli şirketin bu yılın sonlarına doğru tanıtmayı planladığı seri, yeni bir premium modelle ve Mi 11 Ultra’dan tanıdık bir özellikle …

Adobe’dan iPhone’a özel kamera uygulaması: Project Indigo

Adobe, iPhone kullanıcılarına yepyeni bir fotoğraf deneyimi sunmak için “Project Indigo” adlı uygulamasını tanıttı. Üstelik bu uygulamanın arkasında, Google’ın Pixel telefonlarındaki etkileyici kamera teknolojisine katkıda bulunan ünlü isim Marc Levoy var.

Bağırsak hastalıklarında akıllı saat devrimi

Kronik iltihaplı bağırsak hastalıkları, başta Crohn hastalığı ve ülseratif kolit olmak üzere, milyonlarca insanı etkileyen ve ani krizlerle seyredebilecek ciddi rahatsızlıklardır. Hastalar, beklenmedik ataklar nedeniyle günlük yaşamlarında büyük …