Hindistan ve Pakistan arasındaki çatışmalar, sivil havacılığı olumsuz etkiledi




Hint-Pakistan Çatışması Sivil Havacılığı Olumsuz Etkiliyor

Hint-Pakistan Çatışması Sivil Havacılığı Olumsuz Etkiliyor

Hint-Pakistan çatışması, 22 Nisan’da Cammu Keşmir’deki saldırıyla başladı ve 6 Mayıs’ta Pakistan’ın çeşitli bölgelerine füze fırlatmasıyla tırmandı. Bu çatışma, bölgeye yapılan uçuşları aksatarak ve güzergahı kullananların uçuş sürelerini uzatarak sivil havacılığı olumsuz etkiliyor.

22 Nisan’da Cammu Keşmir’in Pahalgam bölgesinde gerçekleşen saldırıda 26 kişi hayatını kaybetmiş, bu saldırıdan Pakistan hükümetini sorumlu tutan Hindistan, gerilimi tırmandırdı.

Pakistan’ın 24 Nisan’da Hindistan uçaklarına hava sahasını kapatmasının ardından Hindistan da kendi hava sahasında Pakistan’a ait uçuşları yasakladı.

Diğer taraftan, “Flight Radar 24” internet sitesinin verilerine göre, Hindistan’ın Pakistan’daki bazı bölgelere düzenlediği füze saldırısından sonra birçok uçuş iptal edildi. Örneğin, Hindistan’dan 7 Mayıs’ta havalanması planlanan 430 uçuş iptal edilirken, aynı gün Pakistan’dan kalkması beklenen uçuk seferlerinin de yüzde 17’si düzenlenmedi.

Hindistan merkezli Air India, mayıs sonuna kadar alınmış biletlerin parasını iade etme teklifi sunarken, SpiceJet Airlines şirketi de Cammu Keşmir bölgesindeki havalimanlarına uçuşların 10 Mayıs’a kadar askıya alındığını bildirdi.

Pakistan Sivil Havacılık Otoritesi ise üç havaalanındaki uçuş operasyonlarına ara verdiğini duyurdu.

Uzayan Uçuş Süreleri

“Flight Radar 24” sitesine göre, iptal edilen uçuşlar ve hava sahalarının kapanması, uluslararası seferlerde farklı rotalar kullanılmasına neden oldu ve uçuş sürelerini uzattı. Air India’nın Kuzey Amerika ve Orta Asya’ya uçuşları, Pakistan hava sahasını kullanamadığı için farklı rotalar izlemek zorunda kaldı ve uçuş süreleri uzadı.

Öte yandan, Hindistan çıkışlı olmayan bazı uçuşlar da Pakistan rotasını kullanmayı bıraktı. Örneğin, British Airways, Air France ve Swiss International Airlines gibi hava yolu firmaları, Pakistan hava sahasını artık kullanmıyor.

İptal edilen uçuşlar ve uzayan seferler, yakıt harcamalarını artırarak havayolu firmalarının maliyetlerini yükseltiyor ve milyonlarca dolar zarara neden olabileceği öngörülüyor.


Related Posts

ABD’de göçmenlerin tutulduğu ICE merkezini denetlemek isteyen belediye başkanı gözaltına alındı

Newark Belediye Başkanı Ras Baraka, protestocularla birlikte göçmen gözaltı merkezine izinsiz girmeye çalışırken gözaltına alındı.

Trump, Çin’e uygulanan gümrük vergilerini yüzde 145’ten yüzde 80’e indirmeyi önerdi

Trump, Çin’e uygulanan gümrük vergilerini yüzde 145’ten yüzde 80’e indirmeyi önerdi

Muhtara kurşun yağdırdılar: Soruşturma başlatıldı!

Elazığ’da uğradığı silahlı saldırı sonucu yaralanan muhtar Hacı Mehmet Özdemir, hastaneye kaldırıldı. Kaçan şüpheli ya da şüphelilerin yakalanması için çalışma başlatıldığı aktarıldı.

Ünlü bilim insanı tarihte bir ilki gerçekleştirdi: Altın tozundan çok daha değerli

Bilim insanı Mahesh Anand, altın tozundan daha değerli olarak tanımladığı ay taşı örneklerini Çin’den ödünç aldı. Yaklaşık 50 yıl sonra Dünya’ya getirilen ilk Ay taşı örnekleri Çin’den ödünç olarak İngiltere’ye ulaştı. Minik toz taneleri şu anda …

Samsun’da 255 işçi yediği tavuktan zehirlendi

Samsun’daki Merkez Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) bulunan 11 farklı fabrikada çalışan toplam 225 işçi, mide bulantısı, kusma ve karın ağrısı şikayetleriyle hastanelere kaldırıldı.

Tarlaya giren çiftçi eyvah dedi: 3 yıl boyunca hasat yapamayacaklar

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ‘yeşil altın’ olarak bilinen Antep fıstığı, nisanda yaşanan zirai dondan etkilendi. Rekoltenin yüzde 75’i kaybolurken, Gaziantep Ziraat Odaları İl Koordinasyon Başkanı Cuma Yiğit, “Antep fıstığı çok hassas bir ağaçtır ve bu yıl don olayının vurması 3 yıl artık bu ağaçlardan ürün alamayacağımız anlamına geliyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir